Інформаційна довідка про стан роботи зі зверненнями громадян у Коломийчиській сільській військовій адміністрації за 9 місяців 2025 року
Робота зі зверненнями громадян є невід’ємною частиною діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування. Звернення виступають важливим інструментом реалізації конституційного права громадян на участь в управлінні державними справами, а також засобом висловлення своїх проблем, пропозицій, заяв чи скарг до органів влади. Ефективний розгляд звернень сприяє підвищенню рівня довіри населення до влади, налагодженню дієвого зворотного зв’язку з громадянами, утвердженню соціальної справедливості та оперативному реагуванню на актуальні потреби суспільства.

У Коломийчиській сільській військовій адміністрації робота зі зверненнями громадян проводиться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а також інших чинних нормативно-правових актів.
1. Загальні показники
Протягом 9 місяців 2025 року до Коломийчиської СВА надійшло 29 звернень від громадян, що на 17% більше показників відповідного періоду 2024 року. З них:
- 4 звернення – під час особистого прийому;
- 25 звернень – засобами електронного та телефонного зв’язку.
Звернення надійшли від внутрішньо переміщених мешканців громади (20), мешканців, які тимчасово перебувають за кордоном (4) та інших осіб.
2. Соціальні категорії заявників
Серед авторів звернень зафіксовано наступні категорії:
- учасники бойових дій, учасники війни, особи з інвалідністю внаслідок війни – 3;
- особи з інвалідністю – 2;
- діти війни та особи пенсійного віку – 9 ;
- члени багатодітних родин – 1.
3. Результати розгляду звернень
Позитивно вирішено 5 звернень (17% від загальної кількості звернень), на 24 звернення (83% звернень) надано роз’яснення згідно з чинним законодавством.
4. Основні теми звернень
Слід зазначити, що найбільш актуальними на сьогодні для внутрішньо переміщених осіб Коломийчиської громади є питання житлової політики. Звернення, які стосувались питань житлової політики, склали 69 % від усіх звернень.
5. Організаційні заходи
В Коломийчиській СВА забезпечено прийом електронних звернень громадян через офіційний веб-сайт, на якому мешканці громади мають можливість у зручний для них час залишити своє електронне звернення до начальника сільської військової адміністрації; для прийняття звернень громадян функціонує «гаряча лінія» (+380508571893) та створена електронна скринька dopomogakolomsva@gmail.com. Інформація про функціонування даних сервісів постійно оновлюється на офіційних веб-ресурсах громади.
Забезпечено оперативне реагування на повідомлення громадян, а також систематичне ведення обліку звернень із дотриманням вимог діловодства.
6. Висновки та пріоритети
У Коломийчиській сільській військовій адміністрації діє ефективна система організації та своєчасного опрацювання звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства України.
Питання забезпечення належної роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем керівництва адміністрації. Працівники установи і надалі продовжуватимуть приділяти особливу увагу якісному та своєчасному розгляду звернень, сприятимуть оперативному вирішенню порушених громадянами питань і забезпеченню дотримання їхніх законних прав та інтересів

